Sluta skälla på din häst!

Något av det värsta jag vet är när folk skäller på sina hästar.
Hatar att vara på en tävling där man hör så elaka kommentarer till sina ponnysar/hästar.
Sluta vara arg på din häst när du t.ex får ett stopp, Hur vet du att det var din ponnys fel. det kanske var du som la honom/henne fel , eller att du inte hade tillräckligt med fart och var tvungen att driva på henne mer än vad du gjorde.

Det är inte alltid hästens fel. Om du ska bli arg på någon. Bli arg på dig själv då. Istället för att skrika massa fula ord till den du faktiskt Älskar.Har hört så dumma kommentarer ''dumma häst, varför är du så förbanat korkad'' ,j*vla ponny''.

SLUTA. varför är det altid hästens fel? tänk ritten du gjorde då det gick fel , om och om igen och så kanske du får fram svaret vems fel det igentligen var.

Jag skyller inte på någon utan jag vill bara att man kanske ska tänka lite på vad man säger på en tävlingsplats och vad du säger till dom du verkligen älskar.

Jag har aldrig hört sånna ord på typ TV men varför måste det då förekomma på en liten ponnytävling, egentligen är det ju bara till för att det ska vara roligt att tävla, det är ingen värdscup eller EM.
Jag tycker detta skall tas upp oftare på tävlingar och sådant, för jag tycker inte detta är okej igentligen. Att tävla är bara på skoj, man ska kunna ha lite kul mellan allt skäll.

Det är faktiskt okej att ha 4 fel eller mer, tänk att du tar dom nästa tävling.

Tänk på detta!



/EBBA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0